خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 14:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آذری:

دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه نیازمند توجه و حمایت است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس گفت: دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه نیازمند توجه و حمایت است.

علی آذری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تشکر از زحمات وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان و تقدیر از ارتباط تنگاتنگ‌ دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان مردم در خانه ملت، عنوان کرد: نقش اساسی و تاثیرگذار دانشگاه فرهنگیان بر آینده سازان این مرز و بوم، ضرورت پرورش معلمانی در تراز و مطلوب برای ساخت کشور را نشان می دهد.



نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس ادامه داد: این مسئله نیازمند تخصیص تسهیلات، رفاهیات و ایجاد فضا و بستری مناسب برای پرورش شایسته آنان است، عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان، ما را با آسیب ها و چالش هایی مواجه خواهد ساخت.



وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت و تامین کننده معلمان آینده از جایگاه ویژه ای برخوردار است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تاکید دارند؛ این مهم نیازمند اهتمام ویژه‌ای دولت و مجلس در برنامه هفتم برای حل مشکلات و ارتقا کمی و کیفی آن است. تخصیص اعتبار و سرانه دانشجویی به دانشجومعلمان این دانشگاه بی شک در رسیدن به معیارها و شاخص های مطلوب می تواند راهگشا باشد و برای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی بسیار مهم و ضروری است.



آذری تصریح کرد: تنها دانشگاهی که رسالت تربیت معلم دارد و می تواند کمبود معلم را جبران کند، از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار نیست. دانشگاه فرهنگیان نیازمند توسعه همه جانبه است و دست نیاز به سوی دولت و مجلس انقلابی در برنامه هفتم دارد امیدواریم مسئولان با حمایت و آینده نگری در تحقق برنامه ها و پرورش نسلی مومن، پویا، توانمند و خود باور نقشی مؤثر ایفا کنند.



وی ضمن درخواست حل مشکل فضاهای آموزشی بر لزوم ارتقا و کمک به تقویت دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و با اشاره به وضعیت نامناسب خوابگاه ها و کمبود فضا برای اسکان در دانشگاه فرهنگیان در کل کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان فضای مناسب و کافی در اختیار ندارد باید در تامین امکانات رفاهی و جایگزینی خوابگاه های کانکسی با واگذاری فضاهای مازاد دانشگاه ها و مراکز آموزشی به این دانشگاه در حل مشکلات و تقویت آن کمک کنیم.



وی، رشد صحیح نسل‌های آینده ایران را منوط به معلم و دانشگاه تربیت معلم دانست و تصریح کرد: این دانشگاه از کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی رنج می برد و دانشجومعلمان این دانشگاه که عهده دار تاثیر گذارترین و مهمترین شغل یعنی تربیت دانش آموزان و نسل آینده هستند در خوابگاه هایی متراکم و با کمترین امکانات ساکن هستند که اهتمام همه نمایندگان مجلس در تامین و واگذاری فضاهای مازاد و بلااستفاده دولتی در استان ها برای رفع این مشکل را می طلبد.



نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی افزود: این معلمان هستند که با دادن عزت نفس و خودباوری به دانش آموزان آینده را تضمیین می کنند پس باید شان و منزلت انان دیده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368751
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار